Dragi cetățeni,

În urmă cu patru ani mă angajam în fața dumneavoastră cu un program de administrare a municipiului Giurgiu bazat pe proiecte cu finanțare europeană, cuprinse în strategia de dezvoltare durabilă și structurate pe cinci direcții și programe de finanțare.

Fiecare direcție a primit o atenție deosebită din partea mea și a echipei din cadrul Primăriei, comparativ cu nerealizările din primul exercițiu financiar European 2007-2013, atunci când Primăria Giurgiu nu a accesat niciun proiect european.

Observați sumele atrase din pagina Listă Investiții 2012-2020 și răsfoind acest scurt bilanț al activității mele, veți constata că nu m-am abătut de la programul de administrare prin intermediul căruia am câștigat alegerile în anul 2016.

Pe lângă proiectele inițiale propuse pentru perioada 2016-2020, am mai adăugat și alte oportunități de dezvoltare având la bază fonduri europene, locale sau de la bugetul statului.

În orice domeniu există loc de mai bine, însă trebuie să ținem cont de instabilitatea politică din ultimii patru ani, când am fost nevoiți să lucrăm cu șase Guverne (Guvernul Dacian Cioloș – 6 luni, Guvernul Sorin Grindeanu – 6 luni, Guvernul Mihai Tudose – 6 luni, Guvernul Viorica Dăncilă -1 an și 10 luni, Guvernul Ludovic Orban 1 – 5 luni, Guvernul Ludovic Orban 2 – 5 luni), fapt ce a îngreunat foarte mult procedura de evaluare, avizare și semnare a contractelor cu finanțare europeană.

Suntem în situația în care o mare parte a contractelor au fost semnate, unele finalizate, altele sunt în execuție, o parte se află în licitație pentru execuție, în licitație pentru proiectare și execuție, iar cu un număr mic de proiecte ne aflăm în faza de evaluare la Minister.

Aveți în pagina Listă Investiții 2012-2020, detaliat, toate proiectele europene, locale sau finanțate de la bugetul statului, valoarea acestora și stadiul conform programului de administrare asumat la preluarea mandatului în 2016.

Termenul maxim de implementare a tuturor proiectelor europene este decembrie 2023.

Vă las pe dumneavoastră să decideți, prin vot, dacă activitatea mea pentru comunitate corespunde așteptărilor și gradului de încredere acordat în 2016, dacă trebuie să rămân în funcție pentru a-mi finaliza proiectele, sau dacă trebuie să vină o altă persoană și mai ales, dacă drumul pornit spre o dezvoltare durabilă integrată a municipiului, prin fonduri europene, este corect sau trebuie să-l oprim aici.

Mă bazez, ca de fiecare dată, pe maturitatea și decizia dumneavoastră.

CURRICULUM VITAE

  • INFORMAȚII PERSONALE

    Nume / Prenume: Barbu Nicolae
    E-mail: primar@primariagiurgiu.ro
    Cetățenie: Română
    Data naşterii: 13 nov 1965

  • EDUCAȚIE ȘI FORMARE

    Perioade/Instituții de învățământ/Diplome obținute
    1985-1989 - Academia de Studii Economice Diplomă de Licență
    1980-1984 - Liceul Economic Constanţa - specializarea „Economic” Diplomă de Bacalaureat
    1972-1980 - Școala Generală Baia - Jud. Tulcea

  • CALIFICĂRI / COMPETENȚE PROFESIONALE

    1984 – Lucrător în activitatea de alimentație publică
    1989 – Economist
    1990 – Curs „ Creditarea liberei inițiative” – Banca de Investiții Giurgiu
    2019 – Curs „Integritate publică și politici publice anticorupție”

  • EXPERIENȚĂ PROFESIONALĂ

    Perioade/ Funcții sau posturi ocupate/ Instituții
    Iunie 2012 – prezent – Primar al Municipiului Giurgiu
    - coordonarea și organizarea activităților în Primăria Giurgiu;
    - coordonarea realizării serviciilor publice de interes local prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul societăților prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local: S.C. GIURGIU SERVICII PUBLICE, S.C. GIURGIU SERVICII LOCALE, S.C. PAZA PUBLICĂ S.A., S.C. UZINA TERMOELECTRICĂ PRODUCTION S.A;
    - coordonarea și luarea măsurilor privind prevenirea, și după caz, gestionarea situațiilor de urgență;
    - numește, sancționează și dispune suspendarea, modificarea și încetarea raporturilor de serviciu, sau după caz, a raporturilor de muncă pentru personalul din cadrul Aparatului de specialitate, precum și pentru conducătorii instituțiilor și serviciilor publice de interes local;
    - asigură realizarea lucrărilor de investiții în Municipiul Giurgiu și verifică prin instituții și compartimentele specializate, modul de realizare a acestora;
    - realizează strategiile de dezvoltare urbană a celor privind implementarea proiectelor cu finanțare europeană, națională sau locală.
    1991 - Iunie 2012 – Manager General
    „Bazar Coop„ SRL, „Dublu M” S.R.L.,
    „O&B Leasing” S.A.,
    „Delta Gas” S.R.L., „Delta Gas LNC” S.R.L.,
    „Delta Gas Cov” S.R.L., „Delta Gas SEV” S.R.L.,
    „Delta Gas BIH” S.R.L.
    Activități privind coordonarea activităților unor firme private.
    1989 – 1991 - Inspector creditare
    – consultanță în vederea aprobării și acordării creditelor către sectorul privat.
    BANCA DE INVESTIȚII / B.R.D. GIURGIU
    Competențe și abilități sociale
    - capacitate de comunicare, capacitate de lucru în echipă, capacitate de adaptare;
    - spirit de inițiativă și de muncă în echipă, ordonat, capabil să lucrez în condiții de stres, onest, calm, altruist, activ, dispus să-mi asum responsabilități și să sacrific foarte mult timp și energie pentru a-mi finaliza proiectele propuse;
    - abil în a propune constant idei noi, relevante pentru economia orasului, adaptabilitate, cât și un mare nivel de organizare, coordonare și perseverență în fața obstacolelor.
    Competențe și aptitudini de utilizare a calculatorului
    Stăpânirea instrumentelor: Microsoft Office (Word, Excel, Power Point).
    Alte competențe și aptitudini
    Permis conducere categ. B.
    Hobby Excursiile, Vânătoarea, Gastronomia.